اگزمای پوستی

به طور کلی اگزمای پوستی به دوره ای گفته می شود که پوست تحت تاثیر شرایطی دچار التهاب، خراش و … به همراه خارش و سوزش شدید می شود.

اگزمای پوستی

معمولا گاهی بر اثر انواع حساسیت های پوستی، انواع عفونت ها و قارچ ها و یا بر اثر نیش حشرات به وجود  می آید.

اگزما پوستی در گروه جوانان بسیار دیده می شود در حالی که در سنین سالمندان کمتر است اما

درصد بسیار بالایی اگزما پوستی مربوز به کودکان زیر 7 سال به ویژه نوزادان می باشد که می تواند ناشی از حساسیت های غذایی یا خوراکی باشد.

نشانه های اگزما پوستی چیست؟

نشانه های اولیه اگزما خارش شدید می باشد که به دنبال آن جوش های ریز یا دانه های قرمز در محلی از پوست دیده می شود.

معمولا اگزماهای پوستی در محل های مانند قسمتی از صورت، کف پاها و دست ها ، پشت زانو

بیشتر از مکان های دیگر دیده می شود.

اگزمای پوستی

دلایل به وجود آمدن اگزما پوستی چیست؟

دلیل اصلی اگزمای پوستی به صورت قطعی هنوز مشخص نیست اما می تواند ناشی از حساسیت های مورثی باشید، همچچنین قرارگیری در محیط های مرطوب و دارای باکتری مانند استخرها، باشگاه های ورزشی و …. نیز می توانند دلایل خوبی برای ایجاد اگزما باشند.

بسیاری از مردم به وجود آمدن اگزما را جدی نمی گیرند ، اگزماهای پوستی امکان دارد مدت کوتاهی پس از ایجاد در پوست بهبود یابند اما در مواردی هم اگزما نشانه ی بیماری جدی و یا خطرناکی در بدن می باشد. بنابراین توصیه می شود در صورت ایجاد اگزما پوستی تحت نظر پزشک متخصص پوست درمان آغاز گردد.

درمان اگزماهای پوستی چگونه انجام می گیرند؟

هدف اصلی از درمان اگرما پوستی بر طرف کردن خارش و خلاص شدن از جوش و دانه های ریز ایجاد شده روی پوست می باشد. با توجه به نوع و شدت اگزما، داروهای مختلفی باید مصرف گردد که توسط پزشک متخصص پوست تجویز می گردد، در مواردی شدت اگزما به حدی شدید و خطرناک است که نیاز به آزمایش و نمونه برداری پوستی می باشد.

اما به طور کلی به دلیل آنکه محل اگزما بسیار خشک و دردناک است باید به طور مداوم توسط کرم های درمانی تجویز شده مرطوب گردد تا به مرمر زمان پوست ترمیم شود و رطوبت از دست رفته بار دیگر به پوست برگردد. همچنین توصیه می شود در مواقع خارش شدید روی محل خارش یخ قرار دهید تا از التهاب و ایجاد زخم های شدید جلوگیری شود.

اگزمای پوستی چیست

این مقاله از سایت زیر ترجمه شده است

Web site: https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/guide/atopic-dermatitis-eczema#1